Tuesday 5 April 2016

LIBRARY ADVENTURES #1

Hello my fellow bookworms!

The weather today was amazing and made the school a little bit more bearable for me. What made the day even better, though, was the afternoon visit of the library we have in the city.

Not only the library has a BEAUTIFUL interior - you should see the wooden doors and the stairway (literally the stairway to heaven)! - but they have amazing books there as well. And I felt that today was a really good day to pay a little visit to the bookshelves overflowing with masterpieces.

This time I decided to pick up three books from the English section, for I'm still halfway through the Eye of the Storm by Patrick White, and I'm expecting Dragonfly in Amber to appear at my door in two weeks (and I'm super excited!), and I didn't want to be under any pressure. I wouldn't be able to enjoy the books if I had to read them quickly.



Let me introduce you to the gems I brought home today.

The first book is Digital Fortress by Dan Brown. The story about the NSA, the National Security Agency, that is many times more powerful than the CIA. When the NSA encounters a mysterious code that a code-breaking machine cannot break, they call Susan Fletcher, the head cryptographer and mathematician. What she uncovers could cripple the U.S. intelligence. Fletcher battles to save the organisation she believes in but she founds herself fighting not only for her country but for her life, and in the end, for the man that she loves. 

I, as a lover of Brown's work, am incredibly happy about picking this book and I cannot wait to get to reading it!

Second, there's About a Boy by Nick Hornby. Will, at thirty-six, is single, child-free, goes to the right clubs and knows which trainers to wear. He's also attending single parent's groups full of available mothers - and that's how he scores with women. That's also how Will meets Marcus, the oldest twelve-year-old in the universe who listens to Mozart, takes care of his mother and has never owned a pair of trainers. Will Marcus help Will grow up and, at the other hand, will Will help Marcus to be a cool kid? I'm really excited to find out (for I haven't seen the film adaptation).

And last but not least, I picked up Chocolat by Joanne Harris, a book about a small French town that is turned upside down after the arrival of a chocolate confectioner, Vianne Rocher, and her daughter.

I was really happy after finding out about Chocolat being a book, because I simply loved the film adaptation with Juliette Binoche and Johnny Depp. I cannot wait to get to this book (I will probably start with this one, actually).


As you can see, my day was great and fruitful in the matter of books. What about you and your relationships with libraries? Do you prefer libraries to bookstores? Do you like borrowing library books or do you like having new books more? Share it with me!


8 comments:

  1. Moc pěkný výběr. Digitální pevnost jsem četla a moc se mi líbila, nicméně můj celkový názor na Browna po přečtení všech jeho knih už znáš :)
    About a boy (neznám český překlad) zní moc zajímavě a určitě to bude super počtení.
    No a do třetice, na Čokoládu se chystám už neskutečně dlouho. Já ostuda ještě ani neviděla ten film..A to Deppa fakt zbožňuju :)
    Poslední dobou osobně více preferuji nákupy knih, ačkoliv dřív jsem spíše navštěvovala knihovnu. Asi za to může malinko větší finanční nezávislost.
    Měj se krásně!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já vím, já vím, ten Brownův pattern. Stejně se ale na Digitální pevnost moc těším! Na About a boy jsem taky vdost zvědavá. A Čokoládu rozhodně zkoukni, protože to tam Johnnymu hrozně sluší a je naprosto parádní.

      Já se musím přiznat, že jsem docela materialistka, takže zbožňuju kupování nových knih - jen s tou finanční nezávislostí mi to malinko pokulhává. :)

      Krásný zbytek dne přeju!

      Delete
  2. Moc hezké knihovnické úlovky, jsem zvědavá, jak se Ti bude Digitální pevnost líbit. Mně se totiž před lety líbila moc a přijde mi, že je to jedna z nejpovedenějších Brownových knih.

    Jinak jsem také moc zvědavá na Čokoládu, nedávno jsem knihu někde zahlédla a musela jsem těžce odolávat. Tak se těším, že se od Tebe dozvím, zda za to knížka stojí :)

    No a s knihovnami to u mě těžce pokulhává, v rodině mám status vrchního hygienika, takže představa, že si beru do postele (no, ona to nemusí být zrovna postel, i do křesla, ke stolu, zkrátka kamkoliv) knihu z knihovny, která je zákonitě poněkud... ehm, ošmataná... No budu upřímná, to na mě jdou mrákoty. Nedělám si iluze, že v knihkupectví na mnou vybranou knihu nikdo nikdy nesáhl, ale přece jen je ten počet usmolených prstů rapidně nižší. Navíc mi samozřejmě dělá radost konstruktivní budování knihovny, to nebudu lhát. Dokážu na ty poklady civět desítky minut, jen tak pro potěšení.

    Šmarjá, to je výlev, co? Už raději mlčím! :D
    Přeji Ti příjemné čtení a jsem moc zvědavá na recenze! :) Krásnou středu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju, mám z nich radost!

      Jak jsem zmiňovala, na toho Browna se těším moc! A na Čokoládu taky, takže doufám, že bude stejně dobrá (ne-li lepší) jako film, protože ten mě bavil moc.

      Jé, a to já jsem zas takové knihové "prase", ochmatané knihy mi nevadí (a kdybys viděla, jak se vyžívám v nakupování vyřazených výtisků z knihovny! vždycky se celý rok těším, jak malá holka), ale je pravda, že s tebou musím souhlasit v tom bodě o budování vlastního knižního impéria - to já taky naprosto miluju.

      A za výjev ještě jednou děkuju, dělá mi to radost. :) Krásný zbytek dne!

      Delete
  3. Pěkné úlovky. :) Čokoládu jsem viděla jako film a hrozně se mi to líbilo, tak jsem si to zkoušela přečíst, ale byla to jedna z opravdu malá knih, které mě nebavily a nedočetla jsem se. Tak doufám, že tobě se bude knížka líbit víc. :)
    Taky si hodně půjčuji knížky v knihovně, hlavně dřív, ale v poslední době není tolik času a navíc dostávám recenzáky. Přesto, když mám občas půlhodinky volna, ráda vyrazím do knihovny a jen tak se tam dívám na všechny ty knihy a dýchám jejich atmosféru. :) Úplně to miluji. :)

    Na mém blogu se koná soutěž o knihy, tak kdyby ses chtěla zúčastnit, budu moc ráda. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju! Já doufám, že mě ta Čokoláda nezklame. Dost si od ní slibuju.

      Já jsem zase s knihovnou začala kamarádit až v poslední době a divím se svému mladšímu já, že s tím nezačalo podstatně dřív!

      A soutěž rozhodně omrknu (dobře, přiznávám, už jsem omrkla, a ten nápad je parádní!). :)

      Krásný zbytek dne!

      Delete
  4. Zajímavé knížky. Já knihovny miluju a musím se přiznat, že někdy tam dokážu strávit fakt dlouho. Jenom se tam tak procházím a vytahuju jednu knížku za druhou (S tím, že si nakonec půjčím jenom jednu :D)
    Jen mě trochu mrzí, že naše knihovna má tak malou anglickou sekci. Většinou to jsou už dost staré a odrbané knížky.

    immell.blogspot.cz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já tu naší knihovnu taky zbožňuju, a když s sebou netáhnu další lidi (protože si pak přijdu, jako že je zdržuju), tak jsem schopná tam trávit spoustu času.

      To je škoda. Je teda pravda, že v naší knihovně se taky objevují zoufale odrbané (ale asi hodně milované) výtisky, že mám vždycky pocit, že se mi rozpadnou v rukou. Ale tu anglickou sekci miluju celým svým srdcem. :D

      Přeju krásný zbytek dne!

      Delete