Monday 16 May 2016

REVIEW | The Curious Case of Benjamin Button and Six Other Stories by Francis Scott Fitzgerald

Francis Scott Fitzgerald

Genre: a collection short stories
First published: 1920-1932
Pages: 202
Language: English

Rating: 5/5

Synopsis

Full grown with a long, smoke-coloured beard, requiring the services of a cane and fonder of cigars than warm milk, Benjamin Button is a very curious baby. And, as Benjamin becomes increasingly youthful with the passing years, his family wonders why he persists in the embarrassing folly of living in reverse. In this imaginative fable of ageing and the other tales collected here — including the Cut-Glass Bowl, in which an ill-meant gift haunts a family's misfortunes, The Four Fists, where a man's life is shaped by a series of punches to his face, and the revelry, mobs and anguish of May Day — Francis Scott Fitzgerald displays his unmatched gift as a writer of short stories.



I cannot believe how long I went without reading Fitzgerald. It's been months since I read the Great Gatsby, and I definitely regret not reading anything else by Francis Scott way sooner. I missed his writing so much. I thought about reading his Tender is the Night or The Beautiful and Damned, or This Side of Paradise, which are all on my list of books to buy, but when I came into a bookstore and saw this collection of short stories (which I usually don't really like), it was obvious the book would come home with me.

The Curious Case of Benjamin Button
 was entirely not what I expected. I thought it would be the same story as pictured in the film with Brad Pitt and Cate Blanchett. Turns out, the film only sticked to the original idea of ageing backwards. I wasn't disappointed at all, though, because Fitzgerald's writing is so beautiful that it made my heart skip a beat even without all the romance and heartbreak we experience in the film adaptation.

Besides Benjamin Button, I enjoyed all the other six stories as well. Some of them a bit more than the others—The Four Fists, 'O Russet Witch!', or May Day were my absolute favourites—but there wasn't a single story that I would consider bad. I won't go in much detail, because I'm awful when it comes to reviewing short stories, I'll just say that every single word Francis had ever written is worth reading. I'd be perfectly fine with reading about what he had for dinner, because he'd be able to put it in such a beautiful way that it would overcome many other writers.

In a nutshell, I loved it, I highly recommend it to everyone, and I need more Fitzgerald in my life.


6 comments:

  1. Moc pěkná spíše minirecenze :) Naprosto sdílím Tvé nadšení ohledně Fitzgeraldova stylu a brzy si chci pořídit také nějaké jeho další knihy, vlastním dosud pouze Gatsbyho. Budu muset vyrazit do nějakého antikvariátu :) Mně se tedy povídkové soubory taky nehodnotí zrovna nejlíp, takže naprosto chápu, žes pro tentokrát rozhodla pro kratší článek :)
    Budu se těšit na další, co sis vybrala ke čtení z Anglie dál? :) Jsem nenapravitelná zvědavka :)
    Měj se krásně

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ano, je to jen minirecenze, protože jsem opravdu nevěděla, jak se dlouze rozepisovat o krátkých příbězích. :)

      Já ho mám prostě ráda, ať si kdo chce co chce říká. Jeho vyobrazení jazzového věku je pro mě něco naprosto okouzlujícího a jednoduše miluju ten styl, se kterým ty svoje příběhy vypráví.

      A teď momentálně jsem začala Northanger Abbey od Austenové. A nejen proto, že ji zbožňuju, ale i proto, že ještě předtím, než jsem odjela do Anglie, jsem si objednala November 9 a Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, které by mi měly přijít tento týden a které si chci přečíst přednostně, a těch 180 stránek Northanger Abbey bych mohla do té doby stihnout. :)

      Krásné odpoledne přeju.

      Delete
  2. Káťo, Ty mě prostě bavíš :) Moc pěkně sepsané dojmy z knihy, na toto Fitzgeraldovo dílo u mě řada zatím nedošla. A tedy klobouk dolů před čtením tohoto autora v angličtině, mně osobně nepřijde nejlehčí a v angličtině si ho zatím zrovna neužívám, byť se snažím :) Těším se na nové články, měj se krásně! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jé, ty jsi tak hrozně milá! Děkuju.

      Jak jsem řekla, rozhodně tuhle knížečku doporučuju. Jestli jsi od něj měla ráda ta delší díla, tak předpokládám, že tyhle krátké příběhy se ti budou líbit taky (konec konců, líbily se i mně, a já nejsem zrovna příznivcem krátkých příběhů).

      A ohledně té angličtiny - já jsem první anglicky četla Velkého Gatsbyho, i když jsem ho teda nejdřív četla česky (a musím uznat, že je přeložený fakt dobře, až jsem docela čuměla), a je pravda, že některé jeho slovní obraty a podobně jsou poměrně náročná v porovnání s jinými autory, které čtu. (Ale třeba Austenová nebo Brontëová mi přijdou logicky náročnější.) Třeba tomu ještě na chuť přijdeš. :)

      Krásný zbytek dne, Týnko. :)

      Delete
  3. Já se ti přiznám... Že jsem od tohohle autora ještě vůbec nic nečetla. Což je rozhodně chyba, co?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myslím, že určitě! :)

      Rozhodně Fitzgeralda doporučuju, ať už tyhle krátký příběhy nebo třeba právě Gatsbyho (víc jsem nečetla, ale mám to v plánu). Jeho styl psaní je strašně osobitý, a ta satira je naprosto božská. Celé to jeho vyobrazování jazzového věku je naprosto geniální, takže jak už jsem řekla, doporučuju.

      Krásný zbytek víkendu!

      Delete